Tuesday, January 5, 2010

Baskin Robin

Ahahaha...saje je aku nk menceritekan kejakunnan aku dlm adengan menyantap ais krim Baskin Robin. Kewujudan ais krim ni...mmg aku dh tau agak lama dah. Tetapi, disebabkn harga ais krim ni yg mahal ataupun dlm erti kata lain, mencapai tahap yg aku rasa xsepatutnya untuk harga ais krim memandangkn belambak-lambak ais krim jenama lain dkt supermarket2 yg ada sekarang ni di mana aku bolehkn dapatkn pada kuantiti yg lbh byk tp pd harga yg jauh lbh kurang ada byk dkt pasaran ni. Jadi, aku xpernah sekali pn nk menyudikan diri membeli, mencube, mengujikaji atau mane2 perkataan yg membawe makna yg sama.

Ntah kenape ntah dgn Mr M hari ni, on t way ktorg blk dr kg aku ke Shah Alam, ktorg singgah le kejap dkt RnR Tapah. Mr M pulak tanpa dipaksa ataupun dibodek...dgn rela hatinya membelanja aku makan ais krim ni. Aku pelik gak...padahal...die ni bukan main appreciate lg pasal2 bebaloi ke xbebaloi nk membelanjekn sesuatu, nk kata aku tgh merajuk ke ape...xde plak simptom2 aku tgh merajuk. Cuma ni je dialog2 aku dan Mr M yg membawa aku ke restoran BR ni.

Mr M : sy xfaham la...restoran ni bole survive. Ade ke org minat dgn ais krim ni. Dh la mahal. Rase biase le kot. Awk pn xminat kn..kn???

Aku : Eh, sy xckp pn xminat.

Mr M : Hah??? Nape awk xnk ngaku xnk minat.
(dlm keadaan malas aku jawab le mcm gini)
Aku : Mcm mane sy nk tau minat ke x...awk xpenah blanje sy mkn BR

Itu la antare dialog2 yg membawa rezeki aku mkn BR. Tekejut gak aku bile Mr M ajak aku msk. Tp..aku tersengeh2 cool...tgk2 flavour die...byk sgt la plak..sampai xtau nk pilih mane. Tp..yg besnye...die bg kite try any flavour yg kite nk. Aku pn dgn xmalunye...rase beberape flavour yg mcm rase2 nk beli la. Tak de la aku rase semue. Aku rase 3-4 je. Tp at last, aku beli rase peppermint dgn choclate. SEDAP!!!!!!









Tp....setelah tamat sesi santapan BR ni. Aku masih konpius...kenape la hegenye mahal. Sbb aku rase....biaserrrrrrrr....je ais krim nye. Lg satu yg menjadi tanda tanye aku...kenape aku tgk ade org sangggup nk spend duit utk mkn ice cream yg mahal ni sdgkn harga 1 scoop je...RM5.90 tau. Kalau g Mydin, RM5.90 ni...bole dapat 1 tupperware,ok. Tp ais krim cap lain la.
Aku spend dkt BR ni utk merungkai tanda tanye aku la. Mane la tau bile aku mkn je...tetibe aku rase mcm in heaven ke....(nk gambarkn betape sedapnye ice cream tu). Tp..malangnye...perasaan tu xde pn bile aku mkn ais krim tu....sedap tu sedap...aku xde la rase xsedap. Dan...level kesedapannye tu...lbh kurang je dgn jename2 lain yg ade dkt pasaran. Tp...xkkn mcm ni je..diorg nk cas mahal n ade yg peliknye ade org plak nk mkn. Pelik bin hairan.
xoxo



No comments: