Sunday, January 24, 2010

Kembara Daging Kambing (Asal Usul jatuh Cintaa ahahaha gedik....)

Hari ni mood agak menyedihkn sbb percubaan untuk membuat muffin pada hari ini adalah gagal. Sungguh mengecewakannnnn. Tapi, aku xdak mood nk cerite pasal bende2 gagal sume segale. Aku nk cite bende2 bes je.

Oleh sbb mood mkn Lamb Chop smalam masih ade saki baki lg so...aku nk cite asal usul aku boleh suke makan makanan yg konon2 berasal dari negare org putih ni. Aku ni kalau nk diikutkn origin aku...mmg xreti makan bende2 mcm ni. Aku reti makan nasi lemak dgn mee goreng je. Bukan je xreti....xpernah teringin pun nk mkn bende2 mat saleh ni. Chaich...mcm good2 je kepoyoon aku ni. Ehehehe.

Org yg bertanggungjawab memperkenalkn aku dgn makanan mat2 saleh ni...sape lg...encik Mr M aku ni le. Aku ingat lg...mamat ni nk belanje aku dekat satu tpt waktu baru2 nk ngurat aku (ahahaha mode gedik). Konon2 suprise....konon le. Aku ingat kn nk belanje nasi ayam ke mee bandung ke nasi goreng kampung ke...tibe2, die p bawak aku dekat restoren kapal yg dekat Kg Baru tu. Time tu...tempat tu ok lg. Skarang ni aku xtau la. Thn lps aku p...prestasi makanan die dh merosot.

Time waitress die bg menu...aku tokojut la jugak dlm hati. Aku tgk2 menu...mcm nk bepinau je aku tgk menu die. Ape bende ni???? Aku tak tau nk pilih ape wey. Panik aku panik....tp aku cube2 le jadik cool. Waktu tu masih awal2 perkenalan so...ala2 kontrol cool le. Aku tanye Mr M, die nk mkn ape. Mamat ni ckp nk mkn Chicken Chop. Dlm pale hotak aku...er...chicken chop???? Mcm penah ku dengar le dlm tb....tp xdpt nk bayangkn la plak mcm mane rupenye. Aku pn pure2 cool terus tanye waitress tu..."kak, antare sume2 ni...mane menu plg sedap dkt sini ye?"...ahahaha...cover je tuh. Sbb lsg xtau nk pilih ape bende. Waitress tu ckp Chicken Grill. Aku pn order la. Bile makan....mcm culture shock plak lidah aku. Aku xbole mkn. Aku rase muak dan xsedap. Akhirnye xhbs. Mcm mane si waitress ni bole tegamak introduce dkt aku lauk chicken grilll. Haih. Kesian Mr M...sie2 je belanje aku mahal2.

Itu...1st esperience. Lps kejadian tu...time aku practikal plak ni. Akak ofis aku ajak makan dekat kedai western food baru bukak dekat ofis ktorg. Masalah xtau nk pilih menu berlaku lg. Jenuh gak aku study menu tu mcm nk msk dewan exam je. Las2 aku pilih ntah sandwich hape ntah. xsedap lsg!!!! Tp...akak ofis aku ni order Lamb Chop. Aku tgk die makan...mcm sedap gile je. Die soh aku try. Agaknye die kesian dkt aku, order aku tu xbes. Aku yg malu2 ni mkn le secubit. Eh...sedap gak. Tp...hegenye mahal wey. RM17++. Gile seks betul....

3rd experien....bile company prac aku belanje bukak puase. Makan buffet dekat Darul Ehsan Club. So..biase le...ade daging kambing panggang. Aku tgk budak2 laki ambik xhengat. Berkat mode tepengaruh dr diorg..aku cube...jgn xcube....FUIIYOOOO!!!! Sedap rupenye. Aku mkn bertambah2 xhengattt...sampai aku kepanasan dan sakit kepale mlm tu. Ape lg...perkare wajib lps tu adalah aku mesti la kecoh lbh2 pasal kejakunan aku pd lamb chop dkt Mr M. Rupe2nye...Mr M ni cume tau mkn Chicken Chop je...selain drpd tu...die pn xtau dan xpenah try. Ahahahahah...aku mmg time2 mcm ni mule la nk blagak riak takbur dkt Mr M nih. Ehehehehe. Aku pn dgn rela hatinye...sanggup membelanje Mr M makan dekat western food yg dekat ofis praktikal aku tuh. Sungguh aku xsangke...tekak Mr M ni..mmg sehati sejiwe berdansa dgn tekak aku. Mr M pun suke....!!! Ye....bole la aku paw die lps ni....!!!

Sejak dr kejadian tu..ktorg..akan test mane2 kedai yg jual Lamb Chop...maka..terjadila tour ktorg...'Jln2 Makan lamb Chop". Tp...xde le selalu. Sebulan ade la sekali je. Lamb Chop ni makanan yg mahal pd aku..mane bole mkn hari2. bankrap le aku dgn Mr M kalo mcm tu. Ehehehe. Kalau mkn lbh dr sekali sebulan tu..mungkin sbb aku ade protes ape2 tak puas hati dgn Mr M ke. Lps tu...mesti Mr M rasuah aku dgn belanje lamb chop2 yg sedap. Ape???? Die ingat aku ni senang2 bole bribe dgn Lamb Chop ker???? Chaich...

Aku dh tes mcm2 tpt di sekitar Shah Alam Subang KL dan PJ. Buat mase ni ranking 1st aku mengikut bajet dan rasa tip top....adalah satu kedai ni dekat Subang Mewah..dekat2 dgn apartmen2 dkt situ. Dulu RM9 skarang RM10. Tp....Kalau nk rase tip top..bajet xkisah..pegi je Chillis...bes!!! Tp, Chillis Bangsar xbes. Aku xtau kenape. Aku rase standard die ade sket kureng. xtau la kot2 hari aku p...tu ade suwey sket ke dkt tukang masak die.

So..kalau korang rase ade Lamb Chop dekat mane2 yg korang rase mabelesssss...meh bgtau aku. Kompem..aku akan p tes uji try. Ehehhee.

xoxo

4 comments:

abigemok said...

haha.. rupanya ada plak cerita disebaliknye tuh.. :D

Saliha said...

Eheheh....saje je nk merungkai kisah2 silam...ekekeke

deus X machina said...

kat ttdi ada gak
nama kedai tu ace
leh tahan gak westeren die
murah la juga

Saliha said...

ye ke? TTDI tu dkt area mane..bole x ko decribe dgn lbh jelas sbb aku rase TTDI tu luas...ehehe...sedap sgt ke rasenye?? Kalo sedap betul...aku nk g cobe ni...