Monday, January 11, 2010

AJL 24

Haha...aku pn sibuk nk suarakn komen AJL thn ni. Aku baru je lps tgk td. So, 100% ini adalah pendapat aku sorang je la pasal apa yg aku baru tonton.

Dalam pemerhatian aku, secara keseluruhannya persembahan2 thn ni lbh baik dr thn lps tp bukan bermaksud yg thn lps tu xbagus. Yg thn lps tu lbh bgs dr yg thn sblm thn lps tu. Jadi mmg lumrah kehidupan kita, ikut perkembangan semasa dan persekitaran kita kene la sentiasa buat yg terbaik dan lebih baik. So..dgn konsep baru yg diperkenalkn oleh AJL thn ni, agak bertepatan dan rasanya kene ucap tahniah pd team tv3 kecuali td la ada jugak siaran tergendala. Dah lama aku xtgk tv3 ni tergendala.

Waktu Aizat perform lagu pergi tu aku mmg dh jangka ntah2 mamat ni menang. Bkn sbb aku rasa die tu bes sgt. Lgpn feveret aku thn ni Yuna, Hujan dgn Faizal Tahir. Aku xminat mamat ni tp....tapi secara ikhlasnya mmg lagu die pd aku sedap didengar, xsakit telinga dan kalau radio tgh pasang lagu dia, aku xkkn cakap boring dan ubah cenel lain. Aku xminat mungkin sbb aku xberape minat dgn konsep die. Tp...lantak die la kn nk pakai konsep ape. Tp, aku tgk konsep performance die utk AJL lagu ni bertemakan 1Malaysia, then suare pn xde sangkut, penyampaian bagus, so....mmg patut la dia jadi juara AJL thn ni. Itu la namenye konsep dan perkembangan persekitaran.

Aku tgk trend musik sekarang, kebanyakan penyanyi sekarang ni, diorg bukan saje bole nyanyi, bole main muzik instrument dan boleh cipta lagu sendiri. Kualiti mcm ni yg kita nk pada artis2 kita sekarang. Bonusnye bila lagu dicipta sendiri, arangement muzik bole dibuat mengikut capability suara sendiri jadi bila disampaikn sedap...je la org dengar. Betul x? Aku ucapkan tahniah pada artis2 kita yg ada kualiti2 mcm ni.

Sblm aku type xoxo, satu benda yg aku nk kongsi dan selitkn dekat sini. Waktu persembahan Jefridin, Amy search dgn Meet Uncle hussein td...kn mula2 tu pengacara asyik ckp muzik kita beralih dr zaman kegemilangan yg ini ke era yg ini sampai era Amy Search (gempak gile), aku terfikir2 gak td sbb aku rasa lps tu era muzik2 kumpulan tangkap leleh mcm Scoin Spin etc etc...ade sesape ke nk represent era ni. xkkn nk panggil Newboyz kot. Aku rasa nk tergelak sambil tunggu je la kn...rupa2nya terus skip ke zaman INDIE. Hm..so sedrik fikir la. Aku malas nk komen.

Eh, ada lagi. Nk cite pasal interest aku lak. (nk jugak cite pasal diri sediri, chaich). Dulu waktu zaman era ni..aku mmg selalu memperlekehkan industri tempatan. Aku mmg dh set dlm otak lagu org Malaysia xsedap dan boring...... Radio pn asyik nk pasang Hits FM je. Kalo sesape nk nyanyi lagu rindu serindu rindunya ke, lagu siti nurdiana ke, mmg jadi bahan kutukan aku tanpa henti la. Time tu...xlagu omputih, aku lg suke lagu Indon. Sampaila satu hari aku terdengar lagu Lalala kerja la aku rasa eh, bes lagu group ni dan akhirnya aku suke muzik yg dibawa oleh budak Indie group ni. Oh, come on...hehehe

sekian,

xoxo

No comments: