Saturday, January 30, 2010

Sambungan Kisah Hari Jumaat

Entri sebelum ni, aku takde cite ape bende bongok yang telah menimpa diri haku kn time lunch hari jumaat. Alkisah....

Walaupun baru je malam tadi aku marah dan berikrar yg aku tak nak kawan dengan McD lagi kan. Tapi....lunch hari ni, aku gak yang ajak Cik C beli lunch dekat Mc D. Uhuhuhu. Aku masih sudi makan bege2nye sebab aku Soke......

Nak dijadikan cerite...waktu aku dgn si C ni beratur dekat kaunter...panjang gak barisan, maklumler...LUNCH time....terjadi le conversation ni...

C : Alamak, aku ade RM9 je la. Tadi baru renew road tax, lupe nak keluarkan duit. Pinjam duit ko dulu ek.
Aku: OKAY........ (muke konfiden je)

Tibe-tibe...aku teringat yang aku nak g farmasi sebelah McD ni la nak beli barang.

Aku: Aku ingat nak pegi farmasi sebelah. Ko nak pinjam berape hengget? Nah, ambik duit ni...ko bayarkan chicken mc deluxe aku sekali ye.

Aku bukak2 purse aku....aik...apesal macam sikit je duit aku. Ade 2 keping jerrr???? sekeping kale hijau....sekeping lagi kale biru. Total...RM6. Whattttt????? A..Err...A...Er...turn ktorg lps ni je.Masalahnyer...mane p duit aku????? Pk...Pk....Pk.....duit aku dalam henbeg. Mane henbeg haku? O...dekat ofis..aku bawak wallet takde duit je.

Aku pun gelabah dgn si C ni. Aku tanye C...bole pakai kad kredit ke bayar McD. Ktorg due due pun dol..xtau. Sejarah kad kredit aku ni...setakat buat sempit wallet aku je. Aku penah pakai sekalik...jer.....tu pun time beli tiket wayang online sebanyak RM17. Aku nak belanje Mr M tengok cite Pisau Cukur. Kalau tak...die tak nak tengok. Kad kredit haku ni pun..bethn2 dok dlm wallet haku ni...blm penah lagik kene swap. Kirenye..kategori anak dara lagi kad aku ni. Bukan makne aku ni jimat wey takde maknenyer.....tersasar ye....sbb selalunye aku pakai kad Ence M tp correction ye..bukan aku pakai kad kredit Mr M tapi..Mr M pakai kad kredit die untuk bayar barang haku... ehehehehehe. Kesimpulannye yang cobe aku nak terangkan di sini...disebabkan tu...aku memang tak reti macam mana nak pakai kad kredit time beli-beli barang. Kalau takde cash...aku assume aku takde dowet le nak beli.

Tapi..memandangkan kedue budak ni Dol sgt....nak tanye malu. Tu la...Malu bertanye sesat Jalan. Ktorg keluar dari Q dan pegi ke Maybank yang berdekatan. Sioottttttt tul.

tapi....nak ditambah ke'Dol'an ktorg ni..padahal bole je tuka menu tadi, tak payah susah-susah menapak ke ATM MBB. Chaich. Aku rase kalau aku tukar menu Mc Chicken dgn si C ni...insyaallah le cukup kot. Er..tapi..xsure la campur tax cukup ke tak. Ehehehehe.

Ni..aku saje je expose si C....Haippp!!!


xoxo

2 comments:

langkah kaki.. said...

ish ish...bahaye songgoh..len kali cek duit dulu na..:D

Saliha said...

tu la pasai...konfiden terlebih sudah...ehehe