Sunday, January 31, 2010

Beza blogger perempuan dengan blogger lelaki

Hari ni Mr M sibuk g main futsal..so aku boring sorang2 tak ade aktiviti pekdah..so keje aku adalah jalan-jalan bace dan tengok blog orang. Banyak gak blog aku jalan-jalan malam ni. Banyak gilerrrrr. Sampai penin gak le kepale hotak aku membace nye.

Aku ni memang suke buat kesimpulan-kesimpulan sendiri bila seve banyak-banyak bende. So....lepas aku bace-bace blog orang kan..aku tengok ade perbezaan yang amat jelas antare blogger pompuan dengan laki.

Aku start dgn blogger laki okay.....

  1. Tujuan memang nak dapat high income dan trafik...ini dapat dilihat dengan ushe diorg nak buat tajuk-tajuk yang bombastik..yang diorg fikir akan kene hit bile org search dekat google segale
  2. Suke isu provok...ha...contohnyer...kenape perempuan bla bla bla...kenape itu ini bla bla bla....yang berunsurkan provokasi le...yg type suke provok ni aku boring sikit bace...sebab dari segi penulisan tu aku tau...die ni memang saje je nak provok dalam blog..sebnaunye ku rase die ni biase je...tapi macam aku cakap tadi..tujuan utama kan nk hit tinggi jadi bawak isu-isu sensasi mesti le ramai orang nak bace dan respon especially pade sesiape yg emo...kadang-kadang aku bace poin die tak kuat langsung pon...xde idea le tu...
  3. Bincangkan isu-isu semasa atau isu-isu yang berlaku di sekeliling kite yang berlaku tapi kadang-kadang kite tak sedar. Yang ini aku suka baca. Diorang suka bentangkan idea-idea...pendapat..mungkin sebab realitinye..pendapat-pendapat diorg ni tak dak sapa nak dengaq...yang dengaq pun mungkin setakat awek, isteri dan kawan-kawan rapat...jadi kebanyakkannye luahkan dalam blog je la. Betul tak? Ehehehe...

Tiga cukup la. Aku penat la nak ulas isu-isu kunun-kunun macam series ni. Sebabnyer...ehehe biar aku poin blogger pompuan dulu sblm aku cakap sebabnye okay.

Blogger pompuan lak..

  1. Suke cite personal life die...boyfren die...family die..anak die...kawan die...nenek die...bos die..admirer die..bla bla bla
  2. Pedulik gak sebnaunye pasal nak naikkan income trafik bagai ni...tapi...tak berape tunjuk secare terang-terangan gitu....konon-konon malu-malu ala-ala gadis melayu gitu...(adei...tak bole blah aku rase poin ni)
  3. tempat luahkan perasaan...cite pasal bengang dengan orang suke back stab...bengang dengan jiran buang sampah...bengang dgn org lain nk flirt boyfi die....bengang dengan kucing..(eh..yang ni ade ke)...bengang tak dapat makan ikan bakar..bengang sbb tak dapat tengok cite dye sebel (aik...macam tau je yg ni sapa)...dan segale bentuk luahan emosi, yg ini selalunye main purpose die berblog bukan nak duit ke ape...utk kepuasan diri je...

Aku buat tige je. Banyak-banyak pun buat ape. Aku bukan buat essay SPM...banyak poin bole dapat markah lebih. Bukan ade orang rait pun karangan blog aku ni. Kalo ade....hm..novel pun aku sanggup tulis. Tapi kene ade ganjaran ler...ekekeeke ($$$)

Tapi aku rase itu la antara perbezaan yang ketare sgt antara blogger boy dgn girl. Mesti la ade beza kan. Nama pun..laki dari planet marikh, pompuan dari planet bumi. (sampai sekarang aku dok fikir....kesian laki kan...diorg dok dekat bumi gak..tapi org umpamakan..diorg dari marikh..marikh tu dah la planet banyak gunung berapi, tak dak hidupan dan dikategorikan planet yang tak bes...bagi aku ler).

Aku pun....same dengan je sebnaunyer....

Aku tak kate sape-sape ye...aku buat kesimpulan je. Rumusan. Rumusan dari kesimpulan aku tak semestinye 100% betul..tapi...75% tu betul kan??? Dulu form 3 kan waktu PMR kite wajib jawab soklan Rumusan. Susah gile tu aku rase. Sbb tu dari dulu sampai sekarang..aku susah sgt nak buat rumusan kurang dari 90 patah pekataan. Eheheheh.....

Sekian....

No comments: