Friday, January 15, 2010

Cupcake 1 (Semangat membara-bara)

Merujuk kepada tele-conversation antara aku dan Cik N pg td, ntah jin masak ape telah merasuk jari jemari aku ni...aku tibe2 confess dgn Cik N yg aku nk sediakn cupcake utk housewarming cum birthday party die, dimane bende tu adalah pd esok ptg. OMG!!!! Aku ni gile ke hape??? Aku rasa..kek coklat yg aku dok kecoh2 dekat dlm entri aku yg lps tu pun...tekulat2 nk buat. Study resepi je pun dh mcm nk ambik SPM je gaye aku study ni. Chaich. Tp...demi honour yg aku dh buat...lps je ofis hour (sebnanye xsempat pn ofis hour habis), tanpa membuang masa yg berharge ni...aku terus seve dekat dlm intenet tanpa mempedulikn sama ade bos aku dh blk ke blm. Ehehehe... Hasilnya..cube korang tgk dekat side bar aku dkt bhgn 'Lets Hangout' tu...aku dh tempek mane website cupcake yg plg menarik dan aku rase nk visit lg nnt.

Aku plan nk buat vanilla cupcake. Sbb ini flavour yg selamat. Lgpn...aku tgk seve ramai yg suka. Aku tgk resepinye....mcm xsusah sgt. Tp...yg mendebarkn aku adalah...macam mana nk buat die punye topping. Aku rasa ini cabaran yg agak susah untuk aku selesaikn ni. Mana aku nk cari barang2 yg come2 ni. Adui.....aku rasa panic mcm nk msk dewan exam la plak.

Tgk....cantik gillos wey.....aku kalo ikut cite-cite suci lagi murni ni...aku nk buat ala2 mcm dkt bwh ni. Yg aku konpius...mane aku nk dpt decoration die. Arg...panik..panik..panik. Rilek..aku kn gadis cool.

Kalau korang nk tau...yg bawah ni decor yg plg aku minat sekali.....


Yg ini dia pakai buah pomegrate....aku rasa mcm nk meleleh je ayaq liuq aku.




Diulangi lg sekali....walaupn aku ni adalah bangsa yg mmg xsuka kek dan benda2 manis ni...tp entah kenapa aku sejak akhir2 ni tiba2 je passion untuk membuat kek tu begitu membara-bara. Aku makan secubit je....yg lain2nya, aku suruh Mr M makan dan aku sedeqahkn pd budak2 ofis, kawan2 dan sedare mare.
Aku ni...mcm nk bukak kedai kek pulak je.....ekekekekeke.
xoxo



No comments: