Saturday, January 16, 2010

Cupcake 3 (The journey of cupcake in the making)

Yeay.....akhirnye aku berjaya membuat cupcake sumbangan dr resepi dekat http://www.cupcakerecipes.com/vanillarecipe.htm hehehe. Korang pn bole ambik dekat situ. Sonang ajo ruponyo....ehehe....

Tp..part yg plg susah aku rasa bile aku nk asingkn telo putih dgn telo kuning. Lecehnye yg amat...kalau ikutkn hati la...nk aje aku campak telo ni. Ini pic hasil telo putih yg aku dh asingkn....rupanya...xsuci lsg! Aku tgk dkt AFC tu kn...chef die nk asingkn telo ni mcm sng je...chaich!

Ini ghope bile aku campakkkn semue brg2 ingredients dlm mixing bowl aku. Sblm mixer aku menyambung tugas die, aku kaco2 dulu la...karang..bersembur plak tepung2 kt dlm mangkuk ni. Dah jd satu keje plak aku nk ngelap dapo bertepung.


Aku betul2 skema ikut ape kate dlm resepi tu. Die ckp 2 minit...aku mixer tepat2 due minit. Siap pakai jam randik lg. Wakakakaka.....memalukn sunggohhh ler. (utk lbh lanjut, bace resepi sendrik ye).
Ha...ini ghopenye dlm 15 minit dh masuk oven. Resepi ckp 20-25 minit. Aku plak skema...aku average jd 23 mnit. Ehehehe....

Ha...ini la hasilnye tuan-tuan dan puan-puan, cupcake kite pd hari ini....aku dh rase dah. Sedap gak la....ahahahah (puji diri sendiri). Lbh kurang je mcm rasa kek mak aku buat. Tp..manis....aku makan separuh pn xhbs2 lg.

Aku xbuat topping lg sbb dkt oven tu ada lg aku tgh bakar. Aku kena la hbskn yg aku dh mixer tu td. Nnt bila dh hbs aku bakar semue...aku start buat topping lak ek.
xoxo



No comments: