Saturday, January 23, 2010

Kembara Daging Kambing Potong (betul ke translation aku nih??)

Aku baru blk dinner dgn Mr M mkn lamb chop. Kali ni konon2 Mr M bawak aku g satu kedai western food ni yg menurut alkisahnyer...ramai org ckp sedap. Malahan, tempat feveret lamb chop aku dan Mr M dkt Subang Mewah tu pun...(aku xpenah story lg nih pasal tpt feveret aku nih eheheh) ade due tige mulut yg lain ckp dkt sini lg sedap. So....apa lg...aku dan Mr M pn carik le...nk try tgk...sedap ke x sedap....

Yg uniknyer...tpt mkn ni dkt kawasan perumahan...atau lbh tepat lg..dekat rumah dlm kawasan perumahan tu. Dekat Damansara...dekat2 Uptown Damansara yg baru. Aku dgn Mr M mule2 mcm was2 je nk msk. Mcm rumah. Ade pagar. Pagar pn bukak separuh. Pagarnye pulak bukan pagar grill...tp ni yg tutup kayu ha...ko. Tp..ktorg tgk ade org lain dgn family2 masuk keluar pagar tu so...ktorg yakin le yg situ le tpt mknnye.

Bile masuk...ramai jugak org tgh menjamu selera dlm tu. Pelik gak aku sbb bukan ade tulis name kedai ke ape...tp..still ramai org. Mane diorg tau kewujudan kedai ni aku pn xtau. Dlm keadaan mistik je kedai ni...ntah ade premis ke tak ni. Ehehehehe (jahat plak aku ni....).Ni buat aku xsabaq nk try ni.

Lps ktorg order....air cpt je sampai. Padahal...org ramai. Lps tu...bg roti bakar. Dalam hati aku...bagus2....servis 9/10 la.

Ni bwh ni gamba Mr M tgh minum air. (Aku ni xde model lain nk letak dlm blog aku ni....asyik2 muke Mr M gak...chaich)
Aku xpasti la owner kedai ni seorg pengumpul barang antik atau pun tpt mkn ni adalah stor brg2 lama2 dia...ehehehehe (jahat tul le jari aku ni..kene kontrol dr tulis yg kontroversi2 ni). Korang tgk la...gamba aku snap dkt bwh tu. Bole makan dok besila, bole mkn dok atas kerusi.

Konon2...konsep zaman dollu2 le ni.


Lamb Chop aku sudah sampai dlm keadaan berasap2. Wow........... Ini gamba sblm proses mkn berlaku.
Ini plak gamba slps hbs proses mkn. Ek...alhamdulillah. (Dlm hati aku bertanye..kenape nk kene ek..baru ckp alhamdulillah...bkn sepatutnye lps mkn hbs je terus kene ckp alhamdulillah ke)

Nampaknye..aku champion hari ni. Aku hbs mkn dulu dr Mr M yg masih tekemut2 menghabiskn Lamb Chop die.

Lps hbs mkn...aku rase...OK la. Sedap gak. Tp....xde la sedap gile2 sgt. Kuah die lain sikit.Aku rase die campur black pepper sauce dgn chilli sauce. Aku dapat rasekn kemanisan cili sos dlm black pepper sos die. pd pandangan aku, mcm xberape sesuai je sos yg owner ni reke. Aku xsuke. Tp...xtau la...tekak org lain kn. Ini komen ikhlas dr tekak aku. Tp...utk hege RM12 bg 2 chop daging kambing beserta kualiti masakan dan rasenye...aku rase berbaloi la nk mkn sini. Puas hati la. Tak rasa ralat nk bayar bil. Kalo dkt Subang Mewah (merujuk feveret place aku), 1 potong je daging...hege RM10 tp..kuah die pergh...jauh lg sedap dr sini. Ini..tekak aku le yg ckp. Tekak org lain aku xtau ye. Lg satu..tekak Mr M...die pn ckp same dgn taste tekak aku. Tp kalau nk sedap betul mkn dkt Chillis le....tp hege nye mahal le sket...dlm RM25++. Aku rase mahal la..korang aku xtau le, kot2 korang rase dkt Chillis tu murah. Ehehehe.....


Tp..pd sesiape yg nk belanje awek2 ke kekasih2 ke...isteri ke suami ke...bole la cube dekat sini..ok la...bajet pn ok gak..mkn pn xde le rase ralat. (aku ni mcm buat show destinasi bajet lak....awh....ye la...pengacare die kn kiut.....) Ehehehe (gelak gedik).
xoxo






No comments: