Sunday, February 14, 2010

Valentine


Halllooo.....Happy Valentine semue....


Okay di sini aku nak cerite ceritu sikit pasal pendapat aku mengenai Valentine ni. Kirenye...type-type kosong je ler.
Aku ni tak terdedah pun pasal-pasal valentine waktu kecik-kecik dulu. Tak tau pun kewujudan ada satu hari tu khas untuk meraikan cinta. Mula-mula aku tau kewujudan 'Hari Valentine' ni pun bila aku tengok satu siri cerita kartun jepun tu tajuk die 'kickers'. Korang penah tengok tak? Cerite die pasal budak skolah rendah main bola sepak. Aku minat gile tu tengok cite ni waktu kecik-kecik dulu. Aku minat dengan watak penjaga gol die name masaru. (Aik..ingat lagi haku rupenye) Balik sekolah agama je..mesti kayuh basikal laju-laju nak sampai rumah cepat sebab nak tengok cerite ni, aku rase die dalam pukul 5 ke 5.30 ntah. Aku pun dah tak berape ingat. Tapi, kartun ni femes tuh..aku rase sape-sape yang umur baye-baye aku atau tue atau mude beberape tahun dari aku mesti tengok punye. Melainkan ko..memang jenis tak tengok cite kartun segale...mane la tau,dulu ko kecik-kecik keje asyik bace buku ensiklopedie dengan buku teks je ke kan....ehehehe... eh, aku dah lari tajuk plak.
Ha...ade satu episod dalam cite kartun tu...budak-budak tu celebrate hari valentine. So, budak-budak dekat jepun punye budaye, budak pompuan akan bagi coklat dekat mane-mane budak laki yang die minat. Orang jepun ni...kecik-kecik dah gatal ek. Dah pandai main cinte-cinte. Haippp. Aku dulu kecik-kecik innocent....je. Bile aku tengok kartun tu...mule-mule nak terpengaruh gak...tapi bile aku fikir punye fikir..aku nak minat sape ek. Takde mamat-mamat hensem macho dekat skolah aku yang boleh aku minat le. Ade yang comel-comel dekat skolah aku..keje asyik menangisss...jer. Boring aku.

Aku rase sebab tu la si Fahrin Ahmad tu...baru kene kutuk sikit dengan linda...dah menangis-nangis dekat dalam tv..habis satu Malaysia tengok. Buat malu je...muke hensem-hensem tapi kuat menangis. Chaich. Aku bukan nak cakap laki ni tak bole nangis...bole...laki pun manusia biase gak...takkan pompuan je bole nangis dalam dunie ni...tapi..tak yah la ko nak tunjuk-tunjuk kan. Nak nangis-nangis manje-manje dekat depan semue orang. Nak buat ape? Nak kene penampar? Eheheheh emo lak aku ni....tapi ko kalo nak nangis,dekat rumah dalam bilik cukup ler. Betul tak? Orang akan lebih respek dekat ko...tapi orang tau jer...ko nangis dlm bilik....cume orang-orang lain buat-buat tak tau je.

Lagipun....nak nangis-nangis sebab orang tuduh ko macam-macam...chill man..chil...tak macho gagah perkase le macam tu. Lain la..ko nangis sebab mak bapak ko mati ke...adik beradik ko meninggal ke...kekasih ko mati ketike nak selamatkan nyawa ko ke...okay ler...dimaafkan...understood...tapi..kalo ko nangis sebab orang cakap ko kaki pukul..ngadu-ngadu dekat mak ko....hais....

Ok..sambung...balik.

Lepas dari kartun tu..baru le aku perasan dekat tv setiap bulan February je..ade tayang cerite-cerite, drama-drama pasal cintan cintun. So, aku suke bile bulan February. Bukan sebab aku ade boyfren sbb dulu waktu skolah aku innocent gile bab-bab ni...tapi aku suke sbb byk cite bes-bes dekat tv. Sorga betul...malam-malam banyak cite jiwang-jiwang, bole la nak tumpang berangan.

Waktu mule-mule baru nak gedik becinte aku nak try gak celebrate valentine day ni. Celebrate makan-makan seafood jer pon...lepas tu bagi hadiah coklet. Tapi..bile aku dah semakin besar..bercinte pun dah makin seriyes....aku dah tak celebrate dah bende-bende alah ni.

Kadang-kadang tu...aku tak perasan pun bile sampai date tu. Tibe-tibe je dah lepas pun. Sebab nak hargai kekasih kite tak payah nak tunggu valentine day. Kalau setakat nak makan seafood dengan makan coklat...takkan aku nak tunggu valentine baru nak celebrate segale kan. Kalo time tengah teringin tu bulan 3...ha..kan lame lg tu nak tunggu. tahun depan baru bole makan seafood. Macam ni..bankrup la tokey seafood. Ehehehe. Dalam setahun dekat Malaysia ni dah la mmg banyak nak dicelebrate. Nak celebrate birthday, nak celebrate anniversary, nak celebrate hari raye lagi, raye puase raye haji raye cine raye deepavali...byk tu...nak celebrate valentine jugak. Haih..penat.

Tapi..dulu aku keje dekat Sunway...sape awek cun-cun...belambak bunge ros kene hanta diorg dapat waktu valentine day ni. bes gak. Jeles gak aku. Tapi..ayat standard le Mr M tu kan...kalo aku cakap pasal bunge nanti die Pung pang Pung Pang bagi ceramah pembaziran pulak dekat aku. Ehehehe.


Sekian...

Hargailah mereka yang anda sayang.......(pesanan penaja)

Enti ni aku buat awal bulan feb tapi aku set pos date 14hb ahahahaha....

No comments: