Saturday, February 27, 2010

Muffin- 2nd attempt



Memandangkan cuti ni agak panjang so, aku pon memulakan misi buat muffin. Muffin ni aku tengok resepi macam senang je nak buat. Tapi, apesal tah macam bengap sket aku nak membuatnyer.

Kali ni aku buat....aku ikut........je segale sukatan bahan-bahannye. Malang-semalang-malangnyer isk isk isk sekalik lagik aku degil...apesalla aku ni dilahirkan menjadi insan yang degil. Aku tak nak sebnaqnya. Suratan takdir yang menjadikan aku macam ni. Uhuhuhu.

Dalam resepi tu cakap...dont over mix okay....maksudqnyer...jangan le kacau bahan-bahan die sampai terlebih-lebih. Ntah kenapa ntah. Sebelum aku nak menamatkan sesi pencampuran bahan. Aku tengok bahan-bahan yang dah bercampur tu macam kasar je. Macam tak kene je. Aku pon konon-konon bijaksana la sangat....aku p mixer lagi bahan-bahan tuh. Sampai halussss je tepungnye.
Bile dah masak, aku pelik, apesall muffin aku ni macam datang dari planet marikh je. Halus semacam je. Macam cacat plak muffin aku ni. Selalu muffin dekat kedai tu kasar je aku tgk permukaannye. Baru aku teringat. Apesalla aku ngok sangat g mixer bende nih.....tadi!!!!! Haish.

Tensen tensen tensen.

Tapi, rasa die ok la nak banding dulu. Keras tu tak la. Lembut sket je. Cume permukaan die yang halus macam kulit model sk2 tu kan....keras sket. Benci la....!!!!!!!

Aku tak tau la sama ade mode aku ni masih tak berputus asa lagi ke nak ushe lagi????? uhuhu.

No comments: