Monday, March 1, 2010

Ikan Siakap Tiga Rasa

TADAA.......!!!!!!

Minggu ni aku main masak-masak 'Ikan Siakap Masak Tiga Rasa'.

Aku tak tau masakan ni nak masak macam mana. Tapi, kredit pada adik dengan akak ipar aku le. Aku penah tengok diorang masak. Tapi masing-masing pon ade style sendirik. Aku tengok diorang buat macam tak de la susah sangat, macam senang jer... ...rase pon boleh tahan. So aku masak ni..combination of both styles. Biase le cilok sikit-sikit lepas tu amend ikut tekak sendiri. Basically..lebih kurang je sebnanyer.

Aku ade gak seve-seve dalam internet tapi...ade kene letak sos ikan la, sos tomato la, eh, itu aje sebnanyer ehehehe...tapi, dekat dapo aku takde bende-bende nih.

Jadik...aku pon gamble aje le nak masak 3 rasa konon...... Ini ler hasilnyer kawan-kawan!!!! Korang rase...sedap ke tak sedap aku masak ni???

Kalau korang tanyer aku.......jawapannye mestila SEDAPPP kan...ehehehe. Kalo korang tanyer Mr M pon ....takkan die beranik nak cakap wifey die masak tak sedap kan ahahahahaha.

Tapi, senang cite...ikan sekoq ni , ade la 3/4 daripada keyboard komputer aku ni besarnyer, sekali hadap je aku dengan Mr M......erk alhamdulillah, habis dengan bawang dan carrot-carrotnyer. Yang tinggal cume halia dengan serai je. Wakakakakaka. Rasenyer dalam masa tak sampai 60minit.....dah pupus dah ikan ni, naseb aku sempat tangkap gambaq lepas habis masak.

*cik luna_e dan senyuman yang bersinar-sinar wink wink wink

5 comments:

Sharinginfoz said...

hmmm sedapnya ikan siakap ni...

mysarah said...

kesian ikan itu sudah pupus T__T

luna_e said...

ehehe......

Akira said...

rajin tul masak...bak meh lah hantar sini sket..

luna_e said...

macam mane nak hantar en akira, tak sempat packing, ikan ni dah lenyap kene telan ahahahahaha
kalau teringin soh le hani...hani mcm tere je masak2 ni....ehehe