Tuesday, March 2, 2010

Ayam Masak Madu

Memandangkan mood aku untuk memasak ni tengah dalam keadaan terkejal sangat....jadi tiba-tiba je aku jadi rajin nak cuba resepi-resepi baru la konon (bagik aku je). So, kali ni aku nak tunjuk gambar Ayam Masak Madu aku pilak ahahahaha. Kredit tu resepi diana sebab aku ambik...originally dari blog die la. Tapi, aku terpaksa amend sikit-sikit la ikut barang-barang dapo yang aku ade.

Contohnye, dekat resepi tu cakap letak gula merah...dapo aku mane ade gula merah, aku letak gula putih biase tu je la. Er...aku pon tak pasti ade perbezaan besar ke pakai gula merah dengan gula putih. Aku pon tak tau...sebab aku ni mane biase memasak kan. Masak pon main tiru-tiru orang je. Ade lagik yang aku tak boh. Rempah kari ayam pon aku tak dak. Tomato puree aku ganti dengan tomato betul....aku masuk dalam kuah dan aku dengan selambernye aku penyek-penyekkan tomato tu dengan senduk sampai hancur dalam kuah. Aku kire...sama dengan la tomato pure wakakakaka. Cara-cara semue aku ikut je resepi tu.

Ini le hasilnyerr......wala....


Aku dah angkat 2 ketul ayam masuk pinggan, baru aku teringat nak tangkap gambar. Ahahahaha.

Best wowowowowow.

*mode happy semacam........

No comments: