Thursday, March 18, 2010

Tudung...tudung...tudung.....

Antara bad influence yang dah memasuki diri aku sejak mem'blog'kan diri ni adalah asyikkkkk la nak beli tudung itu ini macam tu macam ni. Ponin pale mak cik. Sebelum ni, walaupun memang banyak dan macam-macam jenis tudung muncul dekat pasaran ni tapi aku 'cool' jerk. Antara sebab nyer, sejak lepas kawen ni dah tak de nak jalan-jalan dekat Jalan Tar lagik, lepas tu g jalan-jalan dekat PKNS Shah Alam pon memang dah tak de langsung. So, pandangan mate aku terlindung dari pengaruh tudung-tudung baru.

Malang nye bile dekat dalam dunie blog ni, punya la ramai orang buat bisnes tudung pulak....masyaallah. Memule aku biase-biase je...konon-konon macam tak terpengaruh. Tapi...lame-lame, asal aku bukak blog je...ade orang promot tudung...aku pon tengok-tengok....macam-macam fesyen baru, model yang pakai pon semuenye kiut-kiut belake......lame-lame mesti la aku macam terpengaruh kan.

Tapi....aku ni masih belum yakin lagi nak membeli secare online la. Yang jadi mangse mule-mule colleague aku si Cik A...aku pakse suruh die bawak tudung yang dikecohnye tudung natasya yang lawa dan sepupu die tokey nyer.....tepakse la pulak mak cik tu tiap-tiap minggu heret satu beg g ofis jadi illegal salesgirl. Aku pon....beli. Tapi setiap kali die bawak aku beli satu je la..beli satu beg..habis bankrup la aku.

Tak puas hati lagik...sebab tudung dalam blog ni banyak yang lagik cantek-cantek berbanding yang si cik A tu bawak...Mr M pulak jadik mangse. Aku pon kecoh le suruh die bawak aku g mane-mane tempat jual tudung. Padahal sebelum ni aku konon-konon understanding, tak kisah die buzi memanjang so aku boleh bertenet manjang di rumah...uhuhuhukkk. Dan demi nak membodek Mr M make aku pon menjadi insan yang tersangatla rajin di rumah sampai tak sempat aku nak berblog macam minggu lepas......(tak boleh blah tul statement aku nih....chaich).

Akibatnyer....dalam bulan ni aje dah bape banyak tudung dah la aku beli..aku pon tak tau la bile nak pakai...bile nak susun dalam almari pon jadik pening kepale.

Hadei.......sakit pale mak cik. Apesalla aku ni boleh terpengaruh dengan industri tudung ni akhirnyer.

Aku berazam untuk sedikit insap dan tidak lagi membeli mane-mane tokey tudung yang cobe nak mempengaruhi aku. KATEKAN TIDAKKKKK!!!!!!!!!!!

ehehehe....sengal.

No comments: