Wednesday, February 3, 2010

Kenape Aku Tak Suke Bola Sepakkkkk dan Yang Seangkatan Dengannyer.......

Mr M selalu...dok tanye aku,

'Kenape aku TAK SUKAA tengok bola sepak???? KENAPE? KENAPE? KENAPE?'

Ok....di sini biarkan aku jelas kan dengan lebih lanjut lagi sebab-sebab aku tak suka bola sepak, futsal dan yang seangkatan dengannye.


Jap aku nak pike.......#####*****???////@@@@

Aku ni bukannye masyarakat kelompok yang bencikan sukan-sukan ni. Aku tak Anti sukan. Aku kalau cenel Sport Astro tu..aku layan GramSlam dengan Badminton. Aku pun bukannye pengsan ke demam ke kalo tengok game bola. Cume...xsuke..tak minat, ok sekejap lagi aku akan kupas satu persatu kenape aku tak minat.
  • Bising!!!!!

Kalo game tenis dengan badminton kan, waktu orang tengah pukul-pukul bola selalunye audien senyap je. CONCENTRATE. Tapi, kalo bola sepak....macam bunyi...orang bersorak nyanyi....woooooohoooohooo...(macam-macam lagu la diorg punye team masing-masing), bunyi wisel macam wisel birthday tu 'pekkkkkkk...' , bola masuk gol jerit tu ok la...karang senyap je...dah sah-sah jadik bosan..tapi time bola jalan-jalan tgh padang tu pun bising..so aku rase bising bising bising yang macam bunyi..... tak kisahla korang terime ke tak sebab aku ni...

  • Penuh satu padang

Aku tengok tak menarik pun bila game tu penuh satu padang. Ini bukan pada bola sepak sahaje. Termasuk la bola jaring, hoki, rounders, bola baling segale yang seangkatan dengannye. Ramai sangat orang dalam padang tu..skejap pass bola dekat orang ni, orang ni pass dekat orang tu...orang tu plak kene gelecek dengan pasukan lawan sebab dol sangat....aku rase tak menarik.

  • Banyak kecederaan

Game bola ni banyak sangat kecederaan berlaku. Golkeeper, kene terajang. Pemain lain kene penyepak. Semue cedera parah sampai kene hangkut keluar. Ini bentuk kekejaman yang dibenarkan. Aku tak SUKA..tak SUKA......tu sbb la aku tak suka sangat bersukan yang mendatangkan bahaye nih.

Eh, aku dah tak dapat nak pike dah sebab-sebab yang lain. Buat masa ni, itu je sebab-sebabnye. Ehehehe. Saje je kan carik pasal aku ni. Tapi..ini aku le yang tak suke. Kalo korang suke..terpulang la. Tak ade paksaan ok..jangan terasa je. Nanti aku cakap korang emo. Ehehehe.

Tapi..aku memang saje je nak mention dekat sini, walopun aku enggak suka dengan game bola sepak dan adik beradiknyer...termasuk la game FIFA dalam komputer tu...aku bukan tak pandai main ye....tapi tak de la tere sangat, sebab kalau aku tere sangat-sangat mestila dah jadi wakil ape-ape futsal club kan...aku tau la main. Aku ni kan cool dan brutal sket walopun masih la jugak maintain keayuan auw..........gediks pulak mengaku ayu ehehehe. Lagipun kompeni aku rajin bayar dekat futsal club untuk staf-staf die asah bakat main futsal. Aku walaupun tak suke, p gak main...ye la rugi kalo tak pegi..kompeni dah bayar wey.

Walopon aku cakap tak suke..aku takde la benci dengan bola sepak ni. Aku cume rimas...bile Mr M tu asyik pagi ptg siang malam nak pasang Sport Cenel dekat ASTRO. Rase semak jiwe dan rage aku. Itu..aje. Aku nak tengok gak cite lain macam cite 'Halimah Jongang' ke, cite cerekarama ke, cite 'Razak mohedin ke' ekekekkeke.....

Calloo.....


2 comments:

RuGGers |8| said...

bola bes r..pompuan mano nk paham..he3..kembali melawat..

Saliha said...

aku rase aku paham...tapi...aku tetap nak menyatakan...yg aku..TAK SUKE huahuahuahuahua