Thursday, February 25, 2010

Azam aku untuk Menjadi Suri Rumah yang Berjaya dan Dikagumi Mr M!!!!!

Setelah sekian lama aku boikot kan diri untuk belajar memasak (er..sebnanye takde la lame...cume ngade-ngade frust lepas masak muffin yang sangat tak sedap dan hampeh)...hari ni tiba-tiba je aku bersemangat untuk kembali mengasah bakat dalam arena suri rumah tangga. Apsal macam popopoyoyoyo je statement aku nih?? Haish.

Pertama sekali.

Aku berazam untuk mensedapkan cupcake, mufin dan coklat cake aku yang belum sampai tahap memuaskan hati lagik! Aku dah luaskan lagi networking dalam bidang peng'kek'an ni. Kenape la aku baru je memblogkan diri skarang ni. Rupenyer ade ramai blogger cupcake yang aku tengok dari segi gayenye sangat lah handal. Sampai aku menjadi tersangatttlah kagum dan excited bile bace entri diorg. Sampai aku macam nak minat diorg macam aku minat artis-artis yang femes. Contoh blogger cupcake yang plg aku kagumi dan segani skarang adalah 'resepi nanie'. Ade dekat sebelah tu aku tempekkan blog die.

Kagum aku masuk blog die punyer la banyak resepi masak-masak al makanan-makanan yang memang sesuaii le dengan anak tekak aku selain dari cupcake. Aku sebelum ni memang selalu melepak dekat web myresepi tapi...almaklumla banyak sangat resepi. Bila dah banyak sangat aku jadi konpius tak tau nak pilih. Kalau dekat AFC plak resepi-resepi die kadang-kadang tu makanan tah hape-hape mengarut je. Mungkin la aku tak seve semue. Macam aku cakap. Banyak sesangat. Penin lak pale mak cik.

Penyakit aku ni plak kadang-kadang aku pon tak tau nak masak ape. Tu yang susah tu. Tapi, untuk masak bende-bende yang aku dah tau, macam boring plak. Jadik aku pon boring nak masak. Lagipun ape je yang aku tau masak. Masal lemak cili api, masak kicap, masak tomato (style aku je tak berani lagik nak jamu orang), masak sup (Mr M plak tak suke), masak sambal dan masak sardin(yg ni aku plg tere). Tu...je. Asyik-asyik tu...... je. Selain tu nasi goreng, mee goreng, bihun goreng dengan char keow teow (yg ni aku blaja dari blog orang gak sblm aku ade blog dulu, blog maisha). Eh, terlupe plak...spageti (ni aku tere gak) ahahahaa.

Aku teringin nak masak macam makan dekat hotel tu ke kn..yg macam ikan bawal masak kicap soya tu ke, udang masak butter yang sedap tu ke, ayam masak lemon ke, dan semue yang hebat dan macam sedap tu la dan kompem aku nak makan. Iye la dekat hotel tu kadang-kadang kite bukan boleh percaye sangat tukang masak die ehehe (er...ni isu agak sensitip)...tapi aku kecoh sini pon tak gune sbb aku g telan gak kat sane. Baik aku ushe masak sendirik.

Tapi, sampai skarang aku nak masak gulai ikan mak aku yang sedap hingga menjilat jari tu pon asyik tak jadi-jadi.....je. Buat rugi ikan je. Keciwa aku dengan bakat tak terpendam aku ni. Huhuhu.

Kedue...mulai hari ni aku akan rajinkan diri menjahit contohnye menjahit beberape baju Mr M yang butang nye tercabut. Huhu. (yang ni macam semangat tak berkobar sangat jer...)

Haipppp!!!!!!

*Cik Luna_e tengah terkejal dek semangat yang berkobar-kobar, layan je le! Ehehehe.

8 comments:

Akira said...

berkobar2...sekali jahit butang je...ingatkan nak buat sweater ke...jahitkan uniform pengakap ke...heheheh

Haney said...

luna..semoga berjaya dengan semangat yg berkobar2 tuh..kalau resepi tu dah menjadi jgn lupa share kat blog resepi & gambar..bole teman mencuba pula...

Saliha said...

honey : tq honey kerana bg sokongon padu pade saye...insyaallah cuti 3 hari ni konon-konon nak masak, kalo jadik mesti saye share, kalo xjadik pon selalunye share gak huhuhuhu

Saliha said...

Akira : Ok la tu....nak jahit butang baju sbb rasenye selame kiteorg kawen ni, jarum pon tak penah pegang...kalo nak saye buat sweater ke baju melayu ke, kene le orang tu 'sponsor' yuran kelas menjahit ehehehe

Anne said...

Slamat berjaya menjadi suri rumah yg berjaya.

Saliha said...

tq dayung hehe

Y & Y said...

angah mana iklan ????
kt page adik pun xd..

Saliha said...

tgk kol 12....i think la base on my observation wakakaka