Friday, June 18, 2010

Mikhail - Ramlee Awang Murshid

Di hari yang berbahgia ini aku nak buat review novel 'Mikhail' hasil tulisan Ramlee Awang Murshid.

Ini novel pertama tulisan beliau yang aku baca. Tapi, bukan novel pertama beliau. Aku rase dah banyak novel dia buat tapi, ini baru aku baca.

Aku tak expect tinggi pun sebelum bace novel ni. Tapi, Mr M la beria-ria sangattt nak beli buku ni. Semue sebab terpengaruh dengan kawan-kawan die yang pakat bace novel ni. Dah berbulan dah buku ni ada dalam rumah aku. Beli sejak pesta buku hari tu. Tapi...aku tengok, orang yang paling beria nak beli buku tu dan dok jaje cite sane sini pasal buku yang dibelinye...tak bace-bace...pon. Hishhh.....akhirnyer...aku jugak yang bace habis tak sampai sehari...chaich.

Ape yang aku nak konsi di sini..memang bes cite die. Tak boring. Penulisan dia pun bagus. Aku ibaratkan...korang bace novel ni, same feel macam tengah tengok cite 'Bourne Ultimatum'. Syabas jugak la aku ucapkan penulis novel ni. Aku tak pernah bace lagi novel thriller melayu yang bagus macam ni. Selalu novel thriller melayu, semue hasil translate novel inggeris. Entah hape-hape je aku bace. Tapi, kalau korang ade-ade bace novel Sidney Shieldon kan...mesti korang suke la bace novel Awang Murshid ni.

Thumb up!


Cuba la baca!!

6 comments:

Tie HT said...

beliau mmg novelis thriller kan..teringin gak nak baca

Saliha said...

Bace la...tak rugi...rasenye jauh lebih bes daripada novel2 cinta yang byk di pasaran hehehe

natasha said...

saya ada semua koleksi tulisan ramlee awang murshid...mmg best :)

Saliha said...

wow....cool!
saye beli satu novel die yang baru tajuk 'satu janji'..agak2 bes tak, tapi baru sikit..tak cukup mase nak bace, tunggula cuti panjang sket huhu

SYAFIQASHAFIE said...

novel2 yg sebelum ni pun best,.try lah bace,.siap ade yg bersambung2 lg,.

Saliha said...

syafiqashafie: o..ye ke? Tak tahu pulak. Novel nye yang tajuk ape tuh?