Wednesday, June 30, 2010

Kisah aku dan MPSJ......

Tidak....!!!!!! Kekejaman telah berlaku...!!!!!!!! Huhuhu.....

Sejak konon-konon aku ... yang konon-konon bersikap lebih matang ...... maka aku memang berdisiplin dalam arena membayar parking kereta. Especially kalau bawak kete Mr M ke ofis. Memandang kan Mr M memang TERRRsangatlah berdisiplin dalam arena membayar parking, parking, dan yang seangkatan dengannya so...takkan la bila aku bawak kete die aku nak belakon pure-pure lupe bayar parking macam naik kerete sendiri kan. Wajiblah TIDAKKKK. Kang ...bahane bebelan Mr M yang sebingit tiupan bubuzela yang ditiup time world cup game match tu....tak sanggup aku nak dengar. Mau terhapus segale taik telinge aku yang ade. Huahuhahua (mengumpat suami sendiri memang bes kan???? Takpe la...nanti lepas ni aku mintak maap)

Pada hari yang mulia ni...Mr M telah menugaskan aku bawak kete die makan angin menuju ke ofis aku (ye la...kalau aku tak bawak...sape nak bawak kan, Mr M nak naik moto je dan tak sanggup nak merase bahane jam ke tempat kerja), dan aku pun dengan tekunnye membayar tiket parking kereta sebaik sahaje jam menunjukkan pukul 10 pagi sehingga lunch time.

Tatkala aku dan kawan-kawan aku sedang bersukaria berdansa dan bergembira melangkahkan kaki menuju ke kedai makan yang berdekatan dengan ofis, aku sempat menjeling pandang ke arah kereta Mr M sebagai tanda concern.

Aku KAGET!!!!!!!!!!!!!. Alangkah terkejutnya aku apabila aku mendapati sepucuk surat saman yang aku sangat percaya diutuskan dari sang pegawai MPSJ terletak elok di wiper kereta suami aku. Maka aku pun berlari-larian dengan penuh tanda tanya menuju ke kereta sambil bermonolog sendirian.

Bertambah terkejutlah aku apabila tiket parking yang dibayar dari pukul 10 pg sampai pukul 12.34 tgh hari, tetap disaman oleh MPSJ dan dikeluar kan pada pukul 11.23 pg. Berangnya hamba lalu terus menuju ke gerai makan, sambil merepot pada empunya kereta dan mengumpat-ngumpat dengan emosenelnye bersama-sama kawan-kawan sambil menikmati juadah nasi ayam sebagai santapan tengah hari.

Sebaik saja nasi ayam habis. Tiba-tiba sahaja, hujan turun dengan lebatnye. Angin bertiup kencang bagaikan jaguh pecut sukan olimpik. Disebabkan semangat yang membara-bara.....maka aku tabah mengharungi limpahan air hujan dan biasannya di sebalik payung lutsinar Cik Sarah yang sangat vogue sambil berlari-lari anak menuju ke cermin kereta untuk menyelamatkan kepingan saman dan tiket. Huhuhu.

Di bawah ni...tengah jalankan proses pengeringan. Aku tak sabar-sabar nak g cancel saman ni. Yes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


No comments: