Monday, June 28, 2010

Niyang Rapik The Movie

Wakakakakakakkakakaka....(mode: aku sedang gembire setelah selesai menonton cerite Niyang Rapik the movie bersama keluarga di mana cerite baru je didownload dari internet )....er..panjangnye mode aku hehe



Korang tengok dekat wayang ke cite ni?????? Tak pe la...support filem melayu ok.

Aku baru je tengok cite ni, padahal dah lame cite, dah habis lame dah dekat wayang. Aku, Mr M dan family In Law aku semue gembire menonton filem ini. (Apesal ayat aku ni berbaur skema ala-ala hipokrit nih....)

Tapi...(dah normal balik), movie die jauh better dari drama. Ok cerite die. Ade motif cerite. Better la dari cite Santau ke cite ape yang masuk-masuk hutan jerit-jerit perempuan die tu...tak ingat pulak aku tajuknye..dah lama dah cite tu...ok la. Mule-mule tengok suspen gak kan. TAPI....ha..ko ade tapi lagi....sampai satu part tu di mana Nasir Bilal Khan atau pun watak die Tok Nerang, datang ambush Zek Zaidi and the geng waktu scene last tu...die nak voodoo geng-geng Zek Zaidi, dekat situ jugak Nasir Bilal Khan bentang kain merah dengan peralatannye dekat situ...adeh...adeh...adeh.....huahuahuahuahauahua......aku rase punye la kelakar, bukan aku je, seluruh family aku gelak terbahak-bahak...yang aku nak tergelak tu...ushe gigih die nak bentang kain tu...adeh...adeh...kelakar korang..series memang kelakar...tak dapat aku nak intepretasi dalam bentuk perkataan melainkan korang tengok sendiri.

Overall...cite die ok, tak mengecewakan melainkan part bentang kain tu....hihi

So, ape lagi, korang g la pinjam cd die dekat library ke, cari dekat pasar malam ke..ops...tapi, PASTIKAN YANG ORIGINAL, OK...hehehe....baik untuk ditonton bersama keluarga.

PS: Cite ni kurang sikit unsur-unsur yang akan menghantui sebab
1) Kejadian die dekat Niyang Rapik, bukan KL ke, Shah Alam ke, Subang ke hihi
2) Hantu utama die dilakonkan oleh Liyana Jasmay tak de solek solek hantu..normal je hantu die, tak de buat perkara di luar hukum tabii pon melainkan suke hilang-hilangkan diri (itu..biase la) . Hantu Liyana Jasmay ni tak jahat sangat..die sembang-sembang dengan lemah lembut je.
3) Hantu yang lain kebanyakannnya hanya show off tangan, atau kaki...yang lain tu..tak berape expose sangat..lebih bersifat low profile

Aku lagi selese tengok movie seram bukan Malaysia, bukan apa...sebab aku dapat merasakan yang hantu tu tak de dekat Malaysia, mungkin ada dekat US atau Korea je...tapi, kalau hantu Indon tak nak la...sebab Indon ade ramai dekat Malaysia kan...mungkin hantu tu sekali ngikut ahahahahaha.....psikologi okay.

No comments: