Monday, May 17, 2010

Tahukah korang tentang Aura Warna?

Tiba-tiba aku teringat, ada satu hari tu aku terserempak dengan satu loving couple yang dah level 'pak cik dan mak cik' ni. Diorg ni sangat ramah especially dengan adik ipar aku. Erm...heran jugak la di situ. Tapi, aku join jugak la conversation diorg tu.

Apa yang aku nak share dekat sini, pasal Aura Warna. Korang pernah dengar tak? Sebelum aku jumpa pak cik ni, memang sumpah aku tak pernah dengar. Aku ingatkan, aura-aura ni cume impak dalam cerite komik kung-fu-kung-fu dengan ninja-ninja je. Ini kan pulak aura warna. Macam mengarut kan?

Pak cik ni cakap pada aku, yang die boleh tengok aura warna seseorang. Sikap dan perilaku seseorang tu boleh digambarkan melalui aura yang dilihat tu. Setiap individu ni ada aura masing-masing sebenarnye. Tapi, bukan semue orang boleh membaca aura individu tersebut. Hanya yang belajar dan memang dah dianugerah tuhan die ada bakat tu. Aku yang dengar ni pun....ha...dengarkan je la. Dah die seorang pak cik kan. Wajib la aku respek ape bende pun yang die cakap. Kalo itu kawan-kawan sebaye aku...mesti macam-macam soklan sarkastik yang keluar dari mulut aku. Wakakaka. Tapi, dalam hati..memang sumpah aku tak percaya.

Pak cik ni cakap aku ni aura ' Biru '. Realitinye, aku benci warna biru. Adik ipar aku pulak aura 'putih'. Seorang lagi colleague aku, warna 'pink'. Lepas tu ade la lagi..macam-macam die predict pasal perangai aku dari yang besar-besar sampai yang kecik-kecik. Ahahaha. Mana boleh mengaku tau. Aku malas nak mengaku ye ke tak. Aku cume cakap, "ye ke, pak cik?" pura-purak tak mengaku. Tapi, sebenarnye...aku tak pasti la kebetulan ke hape. Memang yang die describe tu memanglah hampir betul kesemuenye. Dalam hati aku, tere gak pak cik ni. Tapi, dalam otak aku, macam susah nak mengaku kewujudan aura warna ni. Lepas tu, boleh pulak bila orang tu tengok kite, die nampak aura warna kite. Sounds funny kan????

Balik rumah, aku study la sikit dekat internet kewujudan dan keboleh percayaan benda ni. Rupanya, memang ada.

Kalau nak baca, korang boleh tengok dekat website-website ni. Aku letak tiga je la. Yang lain tu macam tak menarik je. Tapi, ade gak yang aku tak explore.

http://www.thiaoouba.com/see_aura_color.htm

http://www.new-age-spirituality.com/spirit/color.html

http://www.the-auras-expert.com/aura-colors-meaning.html

Ini, aku share basic colours' prediction.

RED: lifeforce, survival, raw passion, anger, frustration, menstruation, determination, sense of importance, feeling overwhelmed by change

ORANGE: sensuality, physical pleasure, emotional self-expression, creativity, lacking reason, lacking self-discipline, health, vitality

YELLOW: mental alertness, analytical thought, happiness, optimism, child-like, ego driven, thinking at expense of feeling

GREEN: healing, peace, nurturing, new growth, fear, need for security, jealousy and envy, balance

BLUE: verbal communication, freethinking, relating to structure and organization, emphasis on business, male energies, sadness, possibilities

PURPLE: wisdom, authoritative, female energies, matriarchal, sense of superiority, controlling, imagination, intuition

BROWN: grounding, down to earth, practical, male energies, invalidating, emphasizing body and denying spirit, feeling worth-less

BLACK: issues relating to death, hatred, lack of forgiveness, unresolved karma, dark intentions, shadow games, needing compassion for self

PINK: self-love, tenderness, female energies, gay energies, emphasis on physical appearances, being 'nice' at expense of being 'real'

WHITE (CLOUDY): New Age or religious energy, lacking consciousness, a cover-up, denial, being 'good' at expense of being 'whole'

WHITE (CLEAR LIGHT): very high spiritual vibration, godly, divine, inspiration, seeing spiritual big picture, compassionate

GOLD: high spiritual vibration, integrity, respect, freedom, clearseeing, integrating spirit and body, creating as spirit

Tapi, macam mana kite nak bace aura warna kite, tu aku tak tau la. Just to share with all of u.

Sekian.

No comments: