Monday, May 10, 2010

Hari yang Sengal huhuhu

Hari ni hari Isnin. Hari Isnin orang akan gelarkan 'Monday Blues' sebab selalunya orang tak de mood nak start buat kerja ke masuk kelas belajar ke lepas 2 hari cuti.

Pagi tadi tetiba pulak aku termimpi hantu sampai terbangun dari tidur aku yang bes...hampesgas betul. Positifnya, aku bangun awal betul. Belum masuk subuh aku dah bangun. Bukan tu je, aku siap sempat masakkan bihun goreng dan basuh baju dan sidai baju lagi pagi tadi sementara nak pergi ofis. Bajet macam power je kan pagi tadi. Mood masuk ofis pon berbunge-bunge dan penuh semangat kekerjaan je. (poyo berlebihan pulak aku ni)

Malangnye, hari ni aku ditimpa macam-macam masalah dekat ofis. Masalah datang bertimpa-timpa. Sampai aku rasa macam nak tercabut kepala hotak aku. Sampai aku rasa nak marah bercampur kecewa, bercampur semak, bercampur geram tapi dalam masa yang sama masih cuba control cool lagi. Sampai ade pulak yang menasehat aku untuk control 'marah' sebab aku baru je tulis entri pasal 'how to control your anger'. Chaich......!!!!!!! Itu yang aku terpaksa la meng'cool'kan diri. Huhuhuhu...sampai la aku balik kerja. Walopon cool tapi mulut aku tetap nak bebel pot pet pot pet tanda protes. Itu je yang mampu..nasib la sape yang dengar kuikuikui.

Itu pon saje je aku balik awal sebab aku merasa frust dengan beberapa pihak. Saje aku tak cek repot beberape hamba Allah. Esok mesti aku kene bising dengan bos. Huhuhu.

Sekian.

Aku yang kecewa dengan hari Isnin ni yang pada aku bukan lagi biru...tapi coklat perang atau pun coklat kehitaman ataupun coklat kekelabuan taik anjingan. (boleh tak?? ehehehehe)

No comments: