Sunday, December 27, 2009

Titanic

Td kn...kol 10.30 sampai 12.30 mlm ada cite titanic tayang dkt TV2. Dh lama...sgt aku xtgk cite ni. Cite ni meletup waktu tu..aku form 2. Dulu...aku tgk..aku x faham sgt pn cite ni...xmenghayati lsg pn. Org dok ckp bes2....tp part kapal die nk tenggelam dgn ramai yg xdpt naik bot dan ramai yg mati beku...tu aku rase sedih jugak la. Agak nk menitik gak la air mata aku ni. Tp...aku tahan je sbb konon2 kn cool....wakakakaka.

So td aku buat revision blk cite td. Semuenye same je la. Tp...aku saje je nk express ketidak puasan hati aku dlm blog aku ni walopn titanic movie ni dh sama taraf barang artifak masuk museum dh. Ahahaha. Aku kn plg menyampah sgt dgn watak Rose dlm cite ni. Au lg menyampah dgn si Rose ni drpd tunang die yg jahat walaupn ramai sgt org xsuke dgn si tunang die. Tp..bukan bermakne aku suke pn dgn watak tunang die. Tp aku lg menyampah dgn si Rose ni. Aku rase si Rose ni mmg hampeh dan budak yg kejenye asyik nk menyusahkn org spjg mase. Cume satu je la kedegilan die yg aku puji...time mule2 die nk naik bot penyelamat lps kapal tu dh nk karam, die xnk naik kn, sbb die nk selamatkn Jack yg kene kurung lps kene tuduh mencuri. Itu pn lps die sedar mmg jack xcurik. Ushe gigih die tu mmg patut dipuji.

Tp...yg time die naik bot kedue tu...die nk panjat blk kapal lps bot dh separuh jln nk diturunkn..sbb semata2 nk bersame2 dgn Jack...amatlah bodoh.

1) Kalo mmg die nk sgt Jack tu...patutnye awal2 lg xyah la naik. X pasal2 rugi satu space. Ramai lg org lain nk naik tp xdpt naik. Menyusahkan org ramai je.
2) Disebabkan die dgn Jack...time nk menyelamatkn diri jd lbh sukar. Nk lompat sane sini, nk panjat sana sini, pergerakan Jack terbatas dgn ada nye Rose.
3) Tgk..last skali kalau x, ada papan tu kn...kalau Jack sorang2, ntah2 Jack bole landing dkt situ. Tp...dh due org, Rose je la dok situ. Jack dok dlm air n mati kebekuan.

Kalo Rose tu dok diam dlm bot sambil berdoa...mungkin la Jack selamat. Sbb jack ni kn mcm survivor sikit. Tp...mungkin la Director ni saje die nk buat yg hikmahnye...Rose tu dpt lari terus dr family n fiancee die. Kalau die stick dkt boat tu td, mungkin possibility die utk lari dr tunang dan keluarga die susah. Sbb org mule2 kn recognise die sape. Mungkin sbb tu la Director tu buat cite die mcm ni.

Well..nobody is perfect. Ehehehe...layan je la gambau2 ni..bekos aku br je download dkt intenet.





Sekian..xoxo



No comments: