Sunday, December 20, 2009

Solemnization

Tibe2 je aku gedik hari ni nk cite pasal kisah wedding aku yg dh sthn pn berlalu. Ehem..ehem..
Aku kawen pn bulan December 2008. Ape yg aku tenseeeeeeeen sgt time aku kawen dulu apabile mak andam aku kelentong aku. Maknyah ni ckp nk dtg solek aku sblm nikah. Aku ni dh kompem semue dr 2 hari sblm, 1 hari sblm sampai pg sblm. Die konfidennnn je ckp boleh. Tp...time lagi 2 jam aku nk nikah..aku tepon die...memule ckp on t way. Lps tu x angkat. Ini mmg perkare plg pantanggg dlm hidup aku, time urgent nk mampuss...pure2 xnk angkat henpon. Kalau xboleh dtg...baik la bgtau awai2. Ni time awai2 hangpa ckp ok..no problem...bulih...tp sebenaqnya...hangpa xboleh. Yg Ayah aku pulak...time aku tgh stress meng'call' mak andam gendut ni...asyik dok tanye..."mana mak andamnya?"..selang lima minit..tanya lagi dan lagi dan lagi...tensen....betul aku time tu...mcm gunung berapi nk meletuppp pn ada...rasa mls nk kawen pn ada...rasa nk cancel kawen pn ada..
Akhirnya lg stgh jam nk nikah mak andam tu xdtg lg. Aku mmg rase kalau die dtg time tu jugak..mmg aku bukak langkah silat la...aku belasah mak nyah2 ni sampai putus lidah tu. Tp..nasib baik depa xdtg. Aku pn tepaksa mekap sendirik dlm keadaan sedih dan air mata berjuaraian. Sungguh comot sekali. Jadi xbyk la gambaq yg dirakam kn.
Kalo korang nk tau...butik kawen yg aku ambik ni butik ROMZY. Ala...kalau aku nk komplen...xcukup blog ni. Selain janji xtepat...aku tgk barang2 pelamin die..hm..kerusi pelamin aku tu..dah terkopak2 dh...kipas pn..aku tgk rupe mcm bantal busuk yg dh bethn2 xcuci je. Pendek kate. Aku menyesal sgt la pilih butik ni. Kalau andai kate aku diberi masa lg sblm kawen hari tuh, aku nk seve lg, aku ambik butik kawen lain yg senonoh sikit. Aku mmg dh rase xsedap hati time pilih butik ni tp..ntah kenapa tah aku p pilih butik ni. Aku malas nk sebut je...org yg deal dgn aku dr butik tu. Tp..aku mmg amti gile dgn butik ni skang ni. Kalo pegi pekan parit buntar tu...nk lalu depan butik ni pn aku jd xdak mood.
Ni gamba aku pure2 gelak sbb jurukamere yg suruh...sebenanye hati aku sedih dan bengkak betul dgn mak andam aku. Muke aku ni dikire mcm xde mekap. Pucat. xde seri perkahwinan lsg.
.

Mr M sarungkan cicin kawen. Hauhauhau........(gedik skejap).

No comments: