Friday, December 18, 2009

Asal usul luna dear diaries

Asal usul gue menterjebakkan diri dalam dunia blog ni sbb ade colleague gue ckp main blog ni bole dapat duit. G reg dgn nuffnang. Bla bla bla...excited tul minah ni bercerite dgn aku. Mule2 tuh...aku cool jek. Konon2 mainan budak2 ni...enggak mungkin mempengaruhi gue. Eceh la kunun. Tp sbb minah ni cite lbh2 sgt. Die dh dpt 25 sen, padahal baru je reg online. Ceh...25 sen pun nk kecoh. Tp...bile dipike2....erm...aku nk cube la. Adeh...aku pn nk gak jadi mcm minah nih.

Aku dh dengar lame dah cite2 blog ni. Dari aku skolah lg. Lame betul tuh. Tp...almaklumla, aku nih org kg, jd bute IT le, senang cite. Aku dulu nk tekan keyboard ni pun takut. Iye la, umah aku takde kompute...kalo nk tekan kompute org, dah la mahal..mesti la takut. Bile kelas komputer kat skolah...aku ni antare org yg asyik menggelabah mak nenek. Sbb....aku xpaham sgt. Ala...zaman dolu2 kn kt skolah subjek komputer blaja programming mcm tuh. Tp sebnanye...sampai skarang pn aku x ingat. Aku dulu time exam subjek komputer..hafal sebijik2 tu ape dlm buku nota. Tu pun..lulus cukup2 makan. Ngong betul.

Aku rase...aku dh msk uitm...baru la aku bejinak2 dgn komputer nih. Itu pun sbb parents besfren aku bg sebijik komputer dkt besfren aku a.k.a rumet aku. Ape lg...aku pn menggunekan kesempatan sepenuhnye sbg kawan plg kamcheng die mengexplore bende dlm komputer. Buat pengetahuan korang, time tu baru aku tau pakai word, excel, powerpoint. Aku tgk anak2 buah aku la ni...baru tadika dh pandai. Aku ni....dh 18 thn!!!! Dh hbs skolah, msk unibesiti baru...nk blajaq. Tp...disebabkan aku terlalu jakun waktu tuh.....aku dapat A+ subjek komputer waktu sem 1. (Riak...riak...riak) Tp..terime kasih xterhingga la dkt besfren aku. Tanpa kompute mak bapak die....mesti aku bangang lg. Ahaha....

Tp...pasal bende2 lain dkt intenet ni. Sampai skarang pn aku ni dikire lemah lg la sebnanye. Sbb tu aku x jadi IT professional. Aku keje xde kene mengene dgn IT. Ade kene mengene kalau laptop aku rosak je sbb aku nk diorg pebaik. Tu je la. Lps tu...jodoh aku plak dgn org IT. Mungkin tuhan tu nk membantu aku celik It lg..sbb tu die bg aku bertemu jodohdgn org dlm IT industry. Kalo die temukan jodoh aku dgn tukang tanam pokok ke, buat umah ke...mesti lagi teruk tahap IT aku nih.

Tp..tu la...aku mula2 tak tau..kalo aku buat blog, aku nk tulis apa....membe aku ckp " ala...ko tulis je apa2". Ha..ni la jadinye. Aku ni nk cite pasal asal usul kenape aku letak name dear diary tp aku p cite pasal asal usul aku kenal IT plak.

Sbb aku xtau nk tulis apa...jd aku nk buat kono2 diary la...walopn real life nye aku xpenah ada diary pn. Lps je aku create nama dear diary...lps tu aku letak la nama aku luna. Sbb aku suka dgn artis baru malaysia tu si...Yuna. Aku boh la nama aku Luna plak. Mcm kale pensel lak Luna. Tp...org yunani ckp...Luna tu bulan. Ha...ade nilai eksotik la aku dok rasa konon....

Masalahnya...aku pn lps dh boh nama, dh reg nuffnang...aku google le nama aku luna dear diary..sat lagi keluaq ada plak lagu dr group Luna - dear diary. Mak ai...biaq betui.... Tp ini coincidence sahaja. Aku xdak niat pn nk buat nama ni sbb group tu...sbb aku pn xknal pn.

Tp..anyway nnt aku boh lirik lagu tu ok....

xoxo (tiru gossip girl la plak chaich)

No comments: