Monday, December 27, 2010

Kisah cuti sekolah lagi- Pusat Sains Negara dan dinosour

yeah...sambung lagi.

Selepas melawat rumah 4 musim dekat Taman Pertanian Bukit Cahaya Seri Alam, kiteorg sekeluarga pegi melawat Pusat Sains Negara huahuahua. Lawatan berilmu gitu.

Sekarang ni kan tengah heboh ada pameran dinasour, so anak-anak buah aku pon terpengaruh la nak g tengok. Itu yang mak bapak diorg terpaksa bawak ke sana.

Tiket masuk dewasa RM10, kanak-kanak RM5, student RM5, budak bawah 4 thn free.



Patung-patung tu tengah berjoget dan anak-anak buah aku kejakunan.


Ahahaha....nampaknya aku berjaya menangkap seekoq dinosour. Kuci kuci pampers.


Expressi konon-konon tekezut tengok dino sedang lunch.



Ini aksi kiteorg sedang kung fu fighter dengan salah seekor dinosour.




owh..aku tekezut di situ kerana terdapat seekor raksasa datang menyergah dan memberi salam
dino : assalamualaikum adik manis..
aku : oh mak ko...tekejut aku...buang tebiat ke ape dino nih
lebih kurang gitu le dialog kiteorg berdua. Huahuahua.





Manja kan muka si T-rex ni? miaw miaw miaw.
Dinasour-dinosaur dekat sini macam transformers sket, boleh gerak-gerak siap dengan sound track suare lagi. So, budak-budak memang pakat excited la. Belum lagi ada dinosour menyorok dalam kandang la, pokok la, lepas tu asyik sergah orang selang 2 - 3 saat macam tu. Yang budak-budak kecik macam bawah 4 tahun aku tengok majoriti mesti takut dan seram punye. Tertipu dengan efek dino-dino patung yang konon-konon macam ganas ni.



Menariklah untuk bawa budak-budak ke sini. Tapi, akak-akak, abang-abang, ibu-ibu, bapa-bapa, atuk-atuk dan nenek-nenek budak pon ramai datang sini. Kalau ada peluang pergila melawat. Hihi.

1 comment:

Nazifa M.Zali said...

penahpegi mse form 2.ehee
tringin nk pegi lg.
hapy new year dear