Sunday, December 12, 2010

Al rawsha Jalan Damai - Review sikit

Assalamualaikum

Sebelum aku menyusun kata dan komen dengan lebih lanjut..baik lah kiranya aku berterus terang dulu tentang latar belakang si tukang makan dan review sebab aku rasa mungkin review aku ni akan sedikit bias atau dalam bahasa melayu nye tak adil. Ha sebab ape...owh..itu kita tak tahu... hehehe. Tak la tak la.

Aku dengan Mr M ni memang agak kurang pendedahan dalam arena memakan Middle East Food ni. Mungkin kiteorg handal dalam memakan makanan melayu (of kos la kan), makanan cine, india, jepun pon boleh la (tapi basis on tekak melayu so kadang-kadang mungkin bias), makanan western amat handal (riak riak isk isk isk) hehehe...tapi, makanan arab...memang rasanya macam tak pernah. Paling arab pun makanan aku...kebab beli dekat pasar malam hehe tapi yang buatnye orang melayu la bukan pak arab jadi...tak aci la kan hehe.

Macam mana kite org boleh ke sini? Asalnya...sebab adik ipar aku asyik cerite yang makan dekat al rawsha ni best..makanan arab die. Pada mulanya..aku dengan Mr M sikit pon tak terpengaruh akan tetapi...Mr M telah TERsilap cakap dengan TERbagi janji untuk membelanja aku makan di sini bila birthday aku. Huahuahua. Memang silap la kan. Walaupun birthday aku sudah 3 bulan lepas...tapi aku telah phsyco die dengan asyik berkaraoke lagu KRU 'JANJI TINGGAL JANJI' je hahaha....akhirnye kiteorg tiba di AL-RAWSHA jugak hahahahahahaha. (tak penting pun cite aku ni sebnaunyer)

Nervous plak aku bila sampai sini. Kiteorg g yang dekat Jalan Damai. Adik ipar aku cakap yang sini dah nak tutup bulan Disember ni. Tak pe..Al rawsha ni ada banyak branch, yang paling besau dekat bulatan kampung pandan tu.


Tapi..kiteorg tak de masalah untuk pilih menu sebab both of us are lamb lover hahahaha. Disebabkan dengar gosip gosip makanan yang Lamb Mandy ni is a must try jadi...kiteorg pon try lah. Actually kiteorg order 2 makanan...Lamb Mandy dengan kebab ape ntah..basis die kambing jugak la..tapi ntah kenapa aku tak tangkap gambaq kebab tu...aiseymen amende la aku ni..tak blogger langsung. Chaich.
Tada.....!!!!!! Kaching kaching!!!!! Lamb mandy is served!


Orang cakap servis die lambat. Tapi..mungkin aku datang lewat malam dah..orang pon dah kurang so..tak lama pun tunggu.

Portion die besau korang. Kalau korang jenis stok stok perut yang makan 2-3 suap dah kenyang baik korang berhati-hati nak order. Ini rupenye Lamb Mandy yang orang dok kecoh kecoh tu. Hahaha. First impression...kiteorg...


'ek eleh...ini je ke???? Nasik panjang-panjang (k la nasik panjang ni kan mahal), kambing seketul..carrot 2 potong (2 potong je???? dalam hati aku macam nak kate kedekut weh...jahat tak aku ni..sori ek boss al-rawsha)..then erm..semangkuk yogurt dan yang merah tu aku rasa macam tomato baru lepas blender.


Aku saje fokus gambar carrot ni korang sebab...aku rasa carrot ni sangat kering. Macam carrot yang dah lama. Oppss sori kalau aku silap. Tapi..itulah kenyataannya kalau difokus dengan lensa mata aku ni dan Mr M.



Kiteorg bawak minuman dari luar sebab orang cakap air dekat sini mahal. RM8. Erm....tak pe nanti kalau bos aku bagi gaji aku RM10k mungkin time tu aku tak kisah kot hehehehehe.


Komen aku ni mungkin berbaur bias. Sebab aku tak biasa makan makanan arab. Pergi negara arab pon tak pernah...inikan nak makan makanan diorg. Nasib baik al-rawsha ni bukak dekat Malaysia. Kalau tak..memang tak merasa aku nak makan makanan diorg hehehehe.


Aku makan yogurt die...er...rasa macam susu tepung tapi masam...(memang la dah nama pun yogurt=susu masam). Aku rasa sikitttt je korang. Aku tak boleh nak terus cicah die. Yang tomato tu...aku makan lebih sikit. Dalam hati aku asyik compare paste tomato yang aku beli untuk buat topping pizza dengan yogurt anlene yang aku beli dekat Maidin tu je. Apsal yang itu aku rasa sedap tapi yang ini...erm...erm..erm....susah aku nak perkatakan. Korang paham-paham la sendiri.

Tapi..magik kan magik??? Habis kau......wakakakakakakaka. Kecuali...erm carrot yang aku cakap tadi dan tulang kambing. Hehehe.


Kali ni nak puji pulak. Makanan dia sangat simple aku rasa. Mungkin itu style diorg kot. Tapi...cara dia masak kambing...itu memang aku bagi A dekat diorg. Kambing die lembutttt je...rasa lemak-lemak berkrim gitu hehe..memang pandai...memang diorg pandai masak kambing. Ini memang aku puji seikhlas hati takde politik-politik okay.





Kalau korang nak try Lebanon Food..boleh lah give a try. Tekak aku mungkin tak sama dengan tekak korang. Tempat lepak die pon sempoi je.

Ini ada ruang indoor retoran tu..sesuai untuk family. Aku dengan Mr M datang dah malam so..tempat ni dah tutup.


Lagi aku puji tempat ni..toilet die bersih. Aku kalau datang restoran memang hobi suke skodeng toilet diorg. Kalau toilet die bersih kan macam ada keyakinan yang jitu gitu untuk nak makan situ. Tapi..kalau toilet die ..erm..susah nak digambarkan dalam bentuk perkataan hehe..boleh cancel tujuan nak makan situ hehehehe.
Bon 'appetit!!!

No comments: