Monday, September 12, 2011

Sense of Humour

Assalamualaikum

Sense of Humour = pandai dan boleh di bawak bergurau dan pandai mengenakan gurauan di tempat/masa yang tepat. (pada pendapat aku la)

Aku tak pasti la yang aku ni ada sense of humour ke tak. Aku rasa aku pandai tapi tak tau la kalau di mata orang lain depa rasa aku ni jenis yang membosankan, series 24 jam, sarkastik dan sebagainya hahahaha.

Kenapa tiba-tiba saja aku mempersoalkan keupayaan diri tentang kebolehan aku dalam sense of humour ni? Sebab..sejak dua tiga menjak ni jugak..aku selalu terserempak dengan beberapa gurauan yang...aku rasa macam tak lawak langsung. Tapi, terlalu obvious si fulan sedang membuat lawak. Jadi, aku pun heran dengan diri aku pulak. Apa pasai aku rasa tak lawak...adakah aku dah kehilangan 'sense of humour'???

Contoh 1.

Situasi : Time Lunch dan penduduk office sedang berpusu-pusu keluar dari premis office.

Aku : Ko nak keluar lunch mana?

Si A : Hihihi.....I nak keluar ke depan, bukan ke belakang. Kalau ke belakang, nanti langgar tembok. Hihihi.

Aku : ??? Ko buat lawak ke? Tak lawak la.

Si A : Ala....gelak la sikit.


Contoh 2.

Si A : Mana I bole dapatkan envelope courier yang besar daripada ini tapi kecik sikit dari yang selalu kite gune tu?

Aku : Erm....nak buat isi apa? (aku nak membayangkan saiz yang tepat)

Si A : Tak de....nak isi u la lepas tu nak hantar courier. hihihihi.

Aku : ??????? Envelope ade banyak saiz lagi antara yang paling kecik dan besar ko mention tadi. Tapi, yang bole muat aku tak ade.

Si A : Hihihi tak de tak de. Nak isi dokumen ni je.

Kesimpulannye...mungkin aku yang kurang deria 'sense of humour'. OMG. Aku kena buat apa2 ka? Haish.

No comments: