Wednesday, April 27, 2011

Restaurant Nailis - Taipan

Assalamualaikum

Sekarang ni entah kenapa mood nak masak-masak tu macam tak wujud dalam atmosphera rumah aku. Rasa macam tak makan pon sanggup demi tak masak. Yang ada cuma mood main badminton je huahuahua. Tapi, disebabkan yang bernama manusia dalam rumah aku tu bukan aku sorang, ada lagi sorang si cinta hati...jadi disebabkan dia balik awal, so kiteorg check it out mana-mana restoran yang berdekatan.

Dengar-dengar gosip pasal makanan sekarang ni, ramai suka lepak dekat Restaurant Nailis. Disebabkan ini first visit kiteorg, aha...apa lagi, kene la bagi komen membina sikit kan.

Mula-mula masuk...memang kagum. Ambience memang terbaekk la. Ala-ala 'suasana rimba di tengah kota'. Lagu yang dipasang pon ok...maksud aku, tak ada la sakit kepala otak nak dengaq hahaha. Patutla ramai orang area sini suka lepak dekat Nailis. Ramai jugak orang dekat sini. Ada yang dating, lepak2 dengan membe, makan-makan dengan family.

Padahal nak makan nasi, tapi mulut ni pegi order lamb chop.



Presentation lawa. Harga RM25.90. Tapi, bila makan aku rasa tak ada yang istimewanya dan macam tak berbaloi dengan harga yang diletak. Jangan terasa kalau orang lain rasa ok. Ini komen ikhlas dari aku. Kambingnya terlebih masak dan terlebih masin. Gravy tak menarik.






Spagetti carbonara RM14.90. Erm..ok la. Sedap jugak. Boleh tahan sedap la. Tapi, sikit sangat la. Macam tak berbaloi dengan harga. Kalau die letak RM12.90 ke...aku dah ok dah.





ABC. Presentation memang cantik menarik ko memang d'bom. Tapi, rasa die ok la. Ok ok sajork.







Ambience + food presentation memang agak kelas. Aku bagi 4/5.




Food + Beverages..erm aku bagi 2/5.




Service okla, aku bagi 3/5.




Tapi...ni pada aku la. Korang tak tau la. Mungkin korang suka. Kalau nak tau...cuba la ke sana. Boleh bawak awek ke berdating, atau kalau penat balik keje nak lepak2 dengan membe2 ke. Ok, tadahal. Hehehe.


1 comment:

ak yuyunz said...

nailis ni terbaekk jugak.. tp dah lama giler tak pegi..