Friday, April 15, 2011

Bila Minggu Exam Je...mesti ada virus ngantuk

Assalamualaikum

Hari ni nak ngumpat pasal si M ni sket. Kalau korang nak tau (kalau xnk pn cite gak hehe) abang M ni skang jadi part time student. Sambung belaja. Ye la, aku kan malas. So...die yang tak de la rajin sangat tu...jadi part time student, keje full time la macam biasa. Kesian gak sebab tengok terkejar sana terkejar sini. Mana Nak kejar pergi kelas lagi, mana nak setelkan request customer lagi. Nasib baik dapat isteri solehah+baik macam aku ni yang kadang-kadang mood dewi-dewi datang sampuk tu...aku pon dengan komitednye tolong buatkan assignment die. Baik tak? Baik tak? Baik tak?

Skang ni dah nak minggu exam. Yang aku heran tu kan, laki aku ni macam dapat penyakit virus tidur. Semakin nak dekat exam, semakin kuat serangan virus tu. Tapi, kalau nak difikirkan, dulu time aku study pun, memang dah jadi hukum alam. Time awal semester, asyik tak boleh tido awal..aktiviti macam-macam sampai 24 jam tu macam tak cukup. Rasa nak berdoa lepas sembahyang mintak tambah barang 12 jam lagi ke.

Tapi..bile time minggu pekse. Baru lepas solat magrib jer...mata dah ngantuk tak boleh blah, padahal isyak pon tak masuk lagi. Tido awal je tiap2 malam. Heran kan? Heran kan?

Tapi..tu dulu la time remaja-remaja. Aku ingatkan dah umur belia2 ni dah tak ade dah virus ni. Salah rupanye tekaan aku yang dangkal ni.

Skang ni...virus ngantuk menyerang dengan kuat sekali. Rasanya tahap pencemaran virus ni lagi kuat dari tahap pencemaran radioaktif nuklear dekat persisiran laut Jepun sana. Tolong la sesapa bagi nasihat bernas sikit suruh Mr M ni study. Dah penat dah aku membebel tapi die buat dekkkk je.

No comments: