Friday, November 11, 2011

Review - Adi G Ayam Bakar

Assalamualaikum

Pernah dengar Adi G Ayam Bakar? Gerai dia terletak dekat Komplek C PJ. Tapi, aku tak pernah makan pun dekat gerai die ni. Cuma sang cinta hati je yang beria bawak balik tapaukan untuk aku. Die cakap sedap la sangat. Tapi, tatkala aku nak menceritakan kisah Adi G Ayam Bakar ni, rasanya dah lebih 10 kali dah aku telan ayam-ayam dia ni. Sebab aku dah macam addict sangat dengan makanan ni, aku decide nak share dengan semua orang.

First impression....aku rasa biase-biase je. Hidangannya cuma Ayam Bakar yang dah marinate. Tapi, quarter la. Sayur Baby Salad yang boleh diambik pada quantity sesuka hati. Bergantung pada banyak mana ko larat. Tapi..xkkn ko nak ambik sampai sebaldi kan. Agak-agak la. Sup kosong yang pada aku sangat plain. Tapi....diserikan dengan tak tau la aku nak panggil sambal ke gravy ke. Gravy ni yang aku rasa King pada hidangan ni. Supergravy yang aku pernah jumpak. Dan combination semua hidangan ni melengkapi satu sama lain.

Seumur hidup aku..aku tak pernah suka nasi ayam. Pandang sebelah mata pun tak tau. Macam perasaan ko nak terjatuh cinta dengan boyfren ko. Mule-mule...ko sebelah mata pon ko tak pandang die. Ko rasa tak ada yang istimewanya pada dia. Tetibe ko nampak x factor yang die ada...n the x factor tu telah melengkapi segala kelemahan dan kebiasaan pada diri dia yang ko nampak sebelum ni dan membuatkan ko teringat-ingat dekat dia sampai tak tidur malam. Hahahaha. Over exaggeration ke?

Aku tak tau la..kalau orang lain suka ke tak. Kalau nak tau, korang cubala sendiri. Tekak masing-masing kan. Tapi.......aku SUPERSUKA.

PS: At least, kalau aku tengah malas nak masak dinner, dah ada back up dinner hahahahaha.

Kalau ada suggestion mana-mana tempat bes dan makanan bes, korang jangan la segan-segan cadangkan. Hobi aku memang makan. Kepakaran pon makan. Yang lain semua tak berapa nak pandai. Masak pon tak berapa pandai. Makan je pandai. Especially yang sedap tapi tak mahal. Hahahaha.

Bye.





No comments: