Tuesday, October 25, 2011

Negatip + Positip = Bongok.

Assalamualaikum

Dalam hidup ni kan..biasa la kalau kadang kala kita ada salah faham dengan orang-orang di sekeliling kita. Nama pun hidup sebagai manusia. Tak sempurna. Salah faham ni kadang kala bukan pun ada siapa salah siapa betul...tapi mungkin la antaranya ada yang siapa yang lebih bongok hehehe.

Tapi, prinsip hidup aku ni..kalau nak buat apa-apa mesti buat perkara yang end up is aku happy dan orang sekeliling aku pun happy. Sebab..kalau aku je happy tapi orang sekeliling aku tak happy...nanti end up aku akan rasa bersalah jadi..tak happy la.

Bila ada salah faham...kita pon tak nak panjang-panjang. Kita bukan budak-budak lagi pun. Macam aku selalu cakap, benda-benda bongok macam ni kalau aku andaikan macam sampah sarap ke lumut dalam bilik air ke, dah lama aku ambik penyapu ke, vacuum cleaner ke, berus ke kasi bersih licin berkilau. Tapi bila kita dah tak de apa-apa...pihak satu lagi tak habis-habis nak buat cerita untuk canang satu kampung yang konon-konon..biasala, kalau sendiri buat cerita mestilah 'pretending of being an innocent angel' tu berlebih-lebihan...apa perasaan korang?

Terus terang aku rasa ade perasaan menyampah, irritating, jelak dan semue perkara-perkara negatip. Tapi...kalau aku layan perasaan negatip ni yang akan mempengaruhi tindak tanduk kita lepas ni..tak ada beza la aku dengan pihak satu lagi tu.

Sebenarnya aku tak pernah kisah dan peduli pun apa orang nak cakap atau nak buat cerita. Prinsip hidup aku asalkan aku tau apa yang aku buat, tak menyimpang etik dan agama, Allah tahu..cukup. Cuma kadang-kadang kita rasa tak seronok bila kita tahu ada orang tengah sungguh-sungguh buat cerita, kita pun tak nak buat apa-apa untuk bereaksi. Bukan apa. Malas. Bukan buda-budak lagi kan.

Aku doakan esok tak ada perkara yang tak meng'happy'kan hati. Aku bukan doakan untuk aku saja..tapi semua orang dalam dunia ni.

Peace yo.

No comments: