Sunday, June 12, 2011

AKADEMI FANTASIA 9

Assalamualaikum

Terus terang aku bukan penonton tegar AF. Masa zaman Mawi dulu aku takde astro lagi. Tapi lepas tu aku dah ade astro. Tapi...aku tetap memandang picisan je AF ni hahahaha. Poyoss...kan.

AF9 ni konon-kononnye yang last. Konsert AF9 minggu 1 mula-mula dulu aku tengok macam nak termuntah je. Hampess gas. Yg ok pon aku rasa Lena dengan Raqib je kot. Malas aku nak tengok lepas tu. Tiba-tiba ada satu minggu tu aku tengok, astro nak bawak masuk 4 peserta baru. Aku tengok performance budak Fina..memang awesome gile. So, aku berharap die terpilih undi masuk. Aku pun tengok lagi minggu depannye.

Dari seminggu ke seminggu. Aku yang selalunye mengejek sesape yang mengaku penonton tegar (laki aku pon sama macam aku 2x5) AF ni secare tibe-tibe je telah trasform diri...aku suke dengan HAZAMA. Ahahahahaha. Hazama...!!!!! Hazama....!!!! Hazama....!!!!!


Fina ni suare memang awesome gua cakap lu. Tapi, nampak sangat kebudak-budakan die dari perwatakan, cara cakap, cara persembahan. Memang die budak-budak lagi pun. 18 tahun. Tak pe. Aku rasa die ni kalau fokus, betul-betul, tak de buat hal dan gosip-gosip murahan, kompom boleh pergi jauh. Silap haribulan boleh jadi diva ni. Kematangan tu....akan datang sendiri melalui pengalaman. Tapi, kene la cepat belajar.


Hazama. First time aku kenal Hazama ni time die jadi jemputan 'Jangan Lupa Lirik'. Poyoooosss gile. Menyampah aku tengok. Tapi...bila bagi lagu dekat die, walaupun lagu yang tak femes dan melayut je...tapi, die nyanyi ok. So at the end of the show, aku buat kesimpulan budak ni nyanyi ok tapi....poyo sangat.

Lepas tu aku tengok M.U.H (aku memang peminat tegar M.U.S) jemput Hazama jadi penyanyi diorg. Aku tensen tau. Sebab aku rasa si Hazama ni poyo. Tapi, bile die perform beb......fuiiiyo.. aku rasa memang lebih baik M.U.H ambik die jadi penyanyi diorg ganti Azlan Typewriter berbanding Black. Lagi satu, aku lagi suka fesyen rambut die sekarang. Aku memang menyampah dan tak suke time die buat rambut rebonding dulu. Ye ar..laki buat rebonding dow. So not a man okay.


Aku tengok Final AF9 tadi sambil-sambil lewa je. Contohnya sambil floss gigi, lap meja makan dsbnye. Tapi...time Hazama nyanyi, kene fokus. Andai kata budak Hazama ni nyanyi melalut je tadi...memang aku kecewa. Tapi, performance tak mengecewakan. Awww...sukeeeeelaaa....!!! Aku suka dengan single Hazama. Hahahahaha.

Tahniah sebab akhirnya jadi juara. (Tapi...sori la sebab aku tak mengundi pun..aku sokong dalam hati je hehehehehe)


Sekian.

No comments: